RYGGSÄCKSLIV..

måndag 20 juli 2009

Laban första båttur!!

Ja, som sagt, det blev Småland i helgen!
Och det blev mycket fiske!
Gubbarna tog sig en tur till skogen,
för att plocka sommarkantareller!
Jag tog mig en fem timmars båttur,
för att endast meta..
Kaffe, ostsmörgås, solen sken till en början, och
säkert kring 25 grader varmt!
Ljuvligt att få vara själv ibland, låta tankarna
tömmas ur huvudet!
Och för att tanka på ny energi!
Fisket gick sisådär..fick en sutare, som
vägde 7,5 hg!
Dom brukar bli rätt så stora i den här sjön!
Finns många bergshällar som går ner djupt i vattnet,
där dom finner sin mat på!

Den var allt lite "busig" att få upp, och jag tänkte inte
behålla den, inte ens katten vill ha den!
Det är ingen "trevlig" fisk, så den hör hemma i sitt
eget vatten!

Den låg blixttilla, när jag tog kortet, sen fick den
återgå till sina sälla jaktmarker!

En helt underbar eftermiddag.


Kvällen avslutates i trevlig samvaro med
våra vänner!
God mat och dryck intogs!

Dagen därpå fick våran fina jaktchampion Laban
följa med på sin första båttur, vilket han njöt i fulla drag!

Lowa och jag stannade kvar på land, då båten inte räckte
till för alla!

Men vad gjorde det!!??
Jag fick ju fortsätta mitt metande, och drevern njöt
att få ensamrätt med matten en stund!


Nu räknas dagarna ner till bockjakten!
Härligt!
Bössan är inskjuten och klar!


Återsår bara att inhandla lite karduller att
ladda den med!!!
Hörs!!!





























Inga kommentarer: