RYGGSÄCKSLIV..

måndag 12 mars 2012

VILDSVINSJAKT IDAG....och våren är nog på väg....;) Dubbelklicka på denna överskrift, om ni inte kan läsa inlägget, eller titta på bilderna:=)


...Ja, då är det våååååååår.... !♫♪♫♬♪♩;) ...









  • Haft en underbar vecka, hos dotera i Trollboda..Ladda batterierna, och bara vara..underbar natur, mycket spår att titta på, under hundpromenaden..
  • Helgen var nog så bra den också...Ridning på schemat, med barnbarnet..sen Festivalen på kvällen, med lite gott på bordet och mys i soffan.Söndagen blev det "barnarbete" i trädgården..Rensning i växthuset..vilket gjordes med stor glädje.och utval av plats till kommande egna grönsaker och blommor;=) Frön sattes för att förgro inne..Spännande att få sköta det själv och se det växa, tyckte ungarna:=)
  • Gubben i huset har mer eller mindre bott skogen...Fixat med griskojan, och åtlar till svinen..Sånt har jag sluppit/:) 
  • I kväll blir det för mig att "inviga" den ena kojan..Ska bli mysigt, och spännande..
  • Det blir en sen kväll och natt..då dom små "svinen" inte behagar komma ut förräns vid elva.tolvsnåret!
  • Men att bara få sitta i tystnaden, med en kopp varmt kaffe, och inmundiga en god smörgås, går inte av för hackor det heller..!
  • Kanske det kommer andra vilda djur att beskåda..Räven kan få sig en smäll, om den visar sig..Hade det varit den 15:e mars, hade den kunnat lunka gladeligen förbi..en ikväll, lever den farligt!
  • Längtar också till bäverjakten, och vårfisket..;)
  • Är det så här nu..så dröjer det inte länge förräns fiskegrejerna åker fram, och tar upp ett par borrar, eller rent av en fin vårgädda till katten....Som förresten njöt av det fina vädret i helgen. Nu gick det ju att gå ut..Legat inne som en Zombie, nästan hela vintern..17 år till trots, så det är väl förstårligt..I helgen njöt han i fulla drag..Jagade små flugor, och blev som tokig med barnen, när vi var ute:=) 
  • Hundarna låt ute i solskenet, den stunden dom nu fick vara ifred;).
  • Har ett barnbarn som är hundtokig..Så det blev många småpromenader, vilket dom inte spjärnade emot för:=)
  • Nu ska jag vila en stund, ta en lite slummer lur..måste ju orka hålla ögongluggarna öppna ikväll;)
  • SKITJAKT PÅ MIG DÅ......OVER AND OUT/.......  














3 kommentarer:

Regular Hunting sa...

Hej! Snygg jaktblogg! Kolla gärna in våran! Mvh

Miranda sa...

Våren är då långt borta hos mig. En meter snö och inte musören på björken än =) Ha en fin dag! Förresten vill du se rävungar, skall du gå in på min sida =)

Jonas / www.hagelgevar.se sa...

Hej Kicki!

Först och främst, tack för en mycket bra blogg! Följer den med stort intresse (se nedan om att jag länkar till den)!

Jag har sedan en tid tillbaka arbetat på att göra en hemsida för alla nybörjare inom jakten. Av egen erfarenhet så vet jag hur mycket det är att sätta sig in i, dels för att klara själva jägarexamen samt vara förberedd för den riktiga jakten, så därför försöker jag nu kontinuerligt bygga upp en sida som förhoppningsvis kan bli bra hjälp. En hel de jobb kvar än, men jag tycker bara att det är roligt.

Kolla gärna in den på www.hagelgevar.se.

Då jag gillar din blogg och gärna vill tipsa mina besökare om den så har jag lagt upp den under sektionen Jaktbloggar (som finns under "Lära dig mer om jakt").

Om du tycker min idé med Hagelgevär.se är bra och om du gillar sidan så hade det varit väldigt roligt om du skulle vilja tipsa dina läsare om min sida genom att länka till den från er blogg. Hade det varit möjligt?

Tack på förhand och hoppas du får ett riktigt bra veckoslut!

Vänliga hälsningar,
Jonas / Hagelgevar.se