RYGGSÄCKSLIV..

lördag 29 augusti 2009

Lite bilder från mitt jakttorn!!







Det här tornet har jag tillbringat
många timmar, sen bockpremiären!
Ser väl inte så pjåkigt ut, eller!!??
30.06:an ligger tryggt för att snabbt kunnas lägga an!
Åkern och gärdet omkring och framför tornet, är framkomligt för
både älg, hjort, hare, rådjur och räv!
Men det har behagats bara visa sig get och kidde!
Men ser det som en njutning också, att få studera dessa djur!
Bäst av allt, när tiden blir lite seg och långsam, är
ju i allfall mitt lilla bord, med kaffe och tillbehör!
Guuuud vad jag njuter, när jag sitter här!
Jag är nog en riktig pyrsjägare, älskar detta!
Men det går ju förstås inte upp mot hundjakten..
Bara en månad kvar tills vi får släppa våra fyrbenta vänner!!
Och att dom längtar, det går inte ta miste på, när vi
packart klart ock åker iväg på bockjakten!
Vi får nog smyga lite bättre vid nästa packning till bilen!
Man ser besvikelsen i deras ögon:- Jaha, inte fick vi följa med
den här gången heller!!
Stackarna!
Men snart så....ska det skallas härligt på våra jaktmarker här i
Östergötland!
I morgon blir det fiske och jakt igen....Härligt!!!!!!!!!!!






























OVER AND OUT..//

2 kommentarer:

Mamma Melissa -ung änglamamma och gravid sa...

vad ombonat ni verkar ha det när ni är ute på jakt:.))

Graavid på 17 år sa...

Tack så mycket, det glädjer mig att få höra! :)
Ha en fortsatt trevlig dag :)

Haha, kram på dig vännen :)