RYGGSÄCKSLIV..

tisdag 1 februari 2011

SISTA JAKTDAGEN..EN RÄV OCH EN MÅRD I FÄLLAN!

 En helt underbar dag i skogen..
Solen tittade fram..
Inte utan att vårkänslorna började svalla:)
Den här jakten gillar jag mycket..
Inte långa pass..utan korta drev, lite fika, dreva igen..
korvgrillning...Mysigt!

På grund av min värk, så är jag glad om jag slipper gå
i drevet..
Det är tätt i slyskogen..
Få snö i nacken också , från träden, är bland det värsta jag vet, haha))
Här är det korta såten, och nästan varje gång kommer det hare, räv eller rådjur!
Den här dagen blev det räven som fick sätta livet till..
Där räddade vi många kiddar igen..Grattis Hasse;)
Och en mård i fällan..
Där räddade vi många harungar också..Grattis Pauli, som laddat fällan med illaluktande små ruttna aborrar!
Mården var grann..Men om det var en trädmård eller stenmård, vet jag inte..
Finns visst två arter, mer än jag visste!

Var nog sjuk den gången på Jägarutbildningen, haha!
Bild på den kommer senare:)
Nu är det harjakt som gäller, och ladda lite fällor vidare för mården!
Vi får verkligen hoppas att det blir en mild och snöfattig höst-vinter,
kommande jaktsäsong.
Det har inte varit roligt för varken hundar eller jägare, med drivande hundar denna jaktsäsong!
Det man nu får se fram emot är kanske bäverjakten, gåsjakten, och det bästa av allt: BOCKJAKTEN!!
Tänk vad fort tiden går..
Men abstinensen infinner sig ändå, mellan varven..Då får man ge sig ut i skogen,
och leta svamp,fiska, eller ta med kikaren..
Och bara vaaaaara;)
Förresten..Nu kan man kanske angla upp en vårgädda snart..
Ja, det finns aktiviteter bara man vill:)                
                                                                      OVER AND OUT://













1 kommentar:

Malin sa...

Så mysigt du skriver mami <3