RYGGSÄCKSLIV..

lördag 26 februari 2011

Jaaa, inte blev det många skott avlossade denna säsong......!!!!















Dreva, dreva, dreva..pyrsa, pyrsa, pyrsa..
Inget mera har det gått att göra..
Hundarna ligger hemma då, på sofflocket..
Måste ha varit en tråkig tid för dom..vad gäller jakten..
Jag tror att dom känner på sig i atmosfären, att det är jaktsäsong..
Och kan inte förstå varför, man inte kan få följa med, när husse och matte packar ryggsäck, och sen tar med bössan dessutom..
Orättvis är världen ibland..
Men vädrets makter kan vi inte rå på..
Det har ju naturligtvis blivit vanliga promenader, och bus och lek, samt träning i hundgården...men ...ändååååå!!!
Själva har jag av persinliga skäl, inte kunnat vara med, som jag skulle valet..
Har i allafall fått känna på skogsluften några gången, och spänningen på pass.
Det bästa är..jag slipper dreva. hahahaha-
Om det är av gentlemannaskäl!??? Kanske..?
Glad jag slipper i allafall..
Inte lätt at ta sig igenom täta slypartier, och så en massa snö till på köpet..
Har haft både rådjur och hare på kornet..
Men alldeles för långt eller så för överraskande fort, har haren kommmit..
Djur har jag fått se..och det är jag nöjd med..Räcker långt bara det..
Också den sociala biten, att grilla korv, få höra många roliga historier(ibland inte rumsrena ) Eller för det mesta INTE!!! Kan tycka att det är både skönt och lättsamt att vara ensam tjej med gubbarna..Inget tjafs, raka puckar..!
Ser fram emot vårens aktiviteter..som fiske, bäverjakt. och bara att få ströva i skogen..Med hundarna..till deras besvikelse kopplade..men det nöjer dom nog sig med..
Nu får man se fram emot gåsjakt mot sensommaren..sen är det snart dax för Bockjakt igen...Det gillar jag mest av jakten..Fridfullt..Bara att sitta och titta ut genom ett jakttorn..bara vänta på att det ska komma djur..Kolla på solnedgången..eller en ljummen kväll, och det regnar : Smattrar så mysigt mot torntaket..Och vips, kan det komma ett djur som bryter förtrollningen..man blir på helspänn..
Lustigt det där med adrenalin..
En positiv "chock" i kroppen , man riktigt längtar efter:(


  








OVER AND OUT:))))



Inga kommentarer: