RYGGSÄCKSLIV..

lördag 16 april 2011

LITE SMÅTT OCH GOTT....

     
    Här kommer lite bilder..
    Inspirationen är inte mycket att hurra för just nu!
    Varken att skriva, eller röra på kroppastollen.
    Har hamnat i något slags "låst" stadium..!
    Otaliga är de gånger, jag täääänker, innan jag somnar, att i morgon, ska jag gå upp tidigt,
    tidigt..Fixa kaffe, matsäck, ta hundarna med mig, och åka till skogs!
    Men det blir inte så...alls!
    Jag har ett stort behov, att vara själv..
    Då åker jag till jaktmarken, tar med mig fiskespö, och bara sitter..
    Skitsamma om det nappar eller inte..
    Ett "Smultronställe" som jag alltid kommer återvända till..
    Där hämtar jag energi..
    Tillomed kan jag sitta själv och gråta en skvätt, när tokiga saker dyker upp, som varit!
    Känns så befriande efteråt!
    Har jag sen fått fisk också..så är ju det bonus:)
    Nåväl..Jag har inte lyckats komma iväg ännu..
    Det är mycket tänk, och mycket snack, men liten verkstad just nu i min vardag..
    Hjälp, jag känner mig handlingsförlamad..
    Jag är en realist, förstår att den här "förlamningen" måste jag göra något åt..
    Den tar jag tag i , i morgon dag......
    Eller kanske på Måndag.. eller Tisdag...hmm ?????
    Göra nånting åt det, måste jag!!!
    Det skulle finnas någon slags lösningsmedel, som man kan hälla i badkaret, som löser upp
    förlamningen..
    Känner mig som en trasdocka, både utvändigt och invändigt...men ändå..INTE!.?
    Äsch, nu skenar fantasin i väg..
    Håller mig till drömmarna..
    Och då är jag på jaktmarken, vid en liten insjö, dricker en kopp kaffe, tar min macka
    med brännvinsost på, tar en tugga på en hel saltgurka.
    .Rycker lite i mitt metspö...
    Ring!! Ring,Min mobil ringer, och vips så vaknar jag till liv..
    Varför tog jag med mig den??
    Kunde ju lämnat den i bilen..
    Nu undrar dom därhemma, var jag är och när jag kommer hem??
    Oj, satan i gatan,!!!..Har suttit i fyra timmar, rakt upp och ner.."lyssnat" på tystnaden!
    Eventuellt dragit upp, en och annan liten abborre till kissen, därhemma!
    Håhåjaja, bäst åka hem.!
    Vet i allafall att katten, blir glad:) <3
                                                               OVER AND OUT//
                                     
                                     
                                             
                                             
                                             
                                             
                                             
                                             
                                             

















                                          Inga kommentarer: